katten som älskar vatten

Igår var vi ute på upptäcksfärd i gruset och slasken. Weasley har de senaste gångerna vi varit ute inte alls visat samma intresse för utevärlden som han gjorde i början. Igår började han likadant, ville inte gå någonstans och var väldigt försiktig och tillbakadragen. Vi stannade dock ute ett tag ändå, gick några meter bort från porten till ett ställe där det är en stor fläck asfalt, och där var det roligt! Det slutade med att han sprang fram och tillbaka, lekte i buskar, gick runt i snön och blev väldigt nyfiken på en hund som gick förbi. Vi var ute mer än en halvtimme och det slutade med att det var jag och Patrik som ville gå in, vi fick nästan inte med oss lillen in.
 
Detta äventyr resulterade i rätt så smutsiga tassar på lillen, så jag tappade upp nån centimeter vatten i badkaret som jag tänkte att han kunde få gå runt i för att bli lite renare. Weasley är ofta i badkaret och leker och det bästa av allt är om jag eller Patrik precis har duschat så badkaret är blött! Redan när jag precis börjat tappa upp det lilla vattnet kommer Weasley med ilfart rakt ner i badkaret. Vi tvättade småtassarna utan problem.
 
Idag efter att jag rakat huvudet på Patrik och han skulle skölja av sig alla småhår så kom lillen även då och hoppade rakt ner i badkaret medan Patrik spolade med vattnet. Jag bestämde mig då för att prova bada honom lite, bara med vatten. Jag fyllde upp någon centimeter vatten medan han redan var i badkaret. Sedan stod han där lugnt och stilla medan jag fick ösa vatten över ryggen och sidorna med hjälp av händerna. Efter att vi badat klart blev det mys i en handduk en stund innan vi blåste honom torr med hårtorken. Det trodde jag inte skulle gå alls då han har blivit lite rädd förut när jag har använt den på mig själv. Men nu var han helt stilla och såg ut att till och med tycka det var skönt. När han var torr satte jag mig i datastolen och började skriva detta, då kom han och la sig i mitt knä och jag tog ett varv med borsten och lillen bara kurrade och kurrade!
 
Såhär såg det ut igår :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Thea

Nååå, vad gullig.
Saknar honom.

2013-04-08 @ 15:47:41

kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback