vaccination och kastrering för en numera ettåring

Idag var det dags för Weasleys ettårsvaccination! Ett helt år har han hunnit blivit, lilltjorven. Detta var första gången jag följde med till veterinären, vid tidigare kastrering och hälsokoll har jag varit tvungen att antingen jobba eller vara i skolan. Men på detta ville jag följa med för att se hur han betedde sig. Och han var jätteduktig! :-) Lite skeptisk när han skulle gå ut ur buren dock, så husse fick lyfta ut honom. Veterinären Mats tyckte han var i jättefin kondition och att han behållt fin form efter kastreringen tidigare i höstas. Weasley fick sin spruta och hann inte ens förstå vad som hände, sen var det klart! Mats berömde honom flera gånger både för utseende och temperament. :-)
 
Både beslut om kastrering och själva kastreringen skedde väldigt hastigt i höstas. X antal nätter med näst intill obefintlig sömn för både mig och Patrik ledde till att det bokades en tid. Som Weasley pratade, och skrek! Han kan vara väldigt pratsam dagtid, men på nätterna var han i alla fall tyst. Nu efter kastreringen har det blivit tyst nattetid igen. Allt känns jättebra och Weasley har till och med fått tillbaka sin aptit för blötmat som han tappade någon gång runt 4-5 månader. :-) 

Kommentarer

kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback